پلتفرم Ripple

سرگرمی ها و فانتزیای من

پلتفرم Ripple

۱۸ بازديد

ریپل هم یک پلتفرم است و هم یک ارز دیجیتال، این فناوری بیشتر به دلیل شبکه‌ی پرداخت دیجیتال‌اش شناخته‌شده است، اما دارای کریپتوکارنسی مختص به خود نیز هست.

پلتفرم Ripple یک پروتکل به‌صورت متن‌باز است که به‌منظور انجام تراکنش‌های سریع و ارزان طراحی شده است.  ریپل به‌جای استفاده از سیستم ماینینگ بلاک چین، از یک مکانیزم اجماع از طریق گروهی از سرور‌ها برای تأیید معاملات اش استفاده می‌کند.

 تراکنش‌های ripple در عرض چند ثانیه تأیید می‌شوند و هزینه‌ی بسیار کمی دارند (در مقایسه با بیت کوین که تائید معاملاتش زمان بیشتری طول می‌کشد و هزینه‌های بالایی را نیز شامل می‌شود).

 ریپل قطعاً قصد دارد تا بر تمام معاملات بین‌المللی در سراسر جهان تسلط داشته باشد. این پلتفرم نه‌تن‌ها ارز دیجیتال مخصوص به خود یعنی همان ریپل (XRP) را دارد بلکه به همه‌ی افراد این امکان را می‌دهد تا از طریق این پلتفرم، ارز دیجیتال خود را در RippleNet ایجاد کنند.

اما ریپلنت (Ripplenet) چیست؟

ریپلنت شبکه‌ای متشکل از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت مانند بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی است که از راهکار‌هایی توسعه یافته توسط Ripple برای ارسال پول به‌صورت جهانی استفاده می‌کنند. اجازه دهید با یک مثال ساده این موضوع را برایتان شفاف کنیم:

فرض کنید آقای X در نیویورک زندگی می‌کند و یک جعبه شکلات دارد که به آن احتیاجی ندارد. در عوض او بسیار علاقه دارد تا یک بازی بیس بال را از نزدیک تماشا کند، اما بلیط آن بازی را ندارد. از طرفی آقای Y در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و یک تمبر نادر دارد که حاضر است آن را با یک جعبه شکلات عوض کند. در آخر هم آقای M در آلاسکا زندگی می‌کند که به‌شدت به دنبال یک تمبر نادر است و در حال حاضر برای یک بازی بیس بال در نیویورک بلیط دارد. در سیستم فعلی ما، این افراد احتمالاً هرگز یکدیگر را پیدا نخواهند کرد؛ اما در دنیای ریپل‌ می‌توان گفت: “سلام، من یک جعبه شکلات دارم و بلیط بازی بیس بال را می‌خواهم” و سپس این سیستم کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین ترکیب ممکن را برای تحقق آن پیدا خواهد کرد. اگرچه عملکرد شبکه‌ی ریپل کمی پیچیده‌تر از این مثال است، اما مبانی آن را به‌صورت ساده نشان می‌دهد. در مثال بالا، برای شروع معامله لازم است تا اعتمادی بین این افراد شکل بگیرد.  ریپل از واسطه‌ای به نام Gateway استفاده می‌کند که به‌عنوان پیوندی در زنجیره اعتماد بین دو طرفی که مایل به انجام معامله هستند، عمل می‌کند.  Gateway درواقع یک واسطه‌ی اعتباری است که ارز‌ها را از طریق شبکه ریپل به آدرس‌های عمومی ارسال و یا دریافت می‌کند.

علاوه بر این، این پلتفرم امکان پرداخت با هر ارزی ازجمله بیت کوین را فراهم می‌سازد و دارای کمیسیون معاملات داخلی ۰٫۰۰۰۰۱ دلار است (تن‌ها دلیل رایگان نبودن آن جلوگیری از حملات DDos است).

XRP چیست؟

ارز دیجیتال XRP یک توکن است که برای انتقال ارزش از طریق شبکه‌ی ریپل استفاده می‌شود. هدف اصلی XRP این است که واسطه‌ای برای مبادلات دیگر باشد، چه کریپتوکارنسی‌ها و چه ارز‌های فیات.  XRP یک تکنولوژی است که به‌عنوان یک کریپتوکارنسی و یک شبکه پرداخت دیجیتال برای معاملات مالی عمل می‌کند.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.