بهترین راه برای دادن تشویقی سگ

سرگرمی ها و فانتزیای من

بهترین راه برای دادن تشویقی سگ

۱۱۶ بازديد

حیوونی مثل سگ یکی از بهترین حیوون های خونگی هستش که می توونید ازش توی خونتون نگهداری کنین برای همین خاطر باید در مورد نگهداری از شگ اطلاعات لازم رو داشته باشین به همین خاطر در این مقاله در مورد بهترین راه برای دادن تشویق سگ بیشتر صحبت می کنیم.

یه راه مطمئن برای خوشحال کردن سگ شما اینه که بهش یه تشویقی سگ خوشمزه تعارف کنین!هدف شما از تشویقی دادن به سگ میتونه خوشحال کردنش، تشویق و آموزش یا رسوندن ویتامین به بدن سگتون یا حتی سرگرم کردنش باشه ولی در هر صورت توی طبیعت تشویقی تغییری ایجاد نمیکنه. طبیعت تشویقی برای سگ جذاب، هیجان انگیز و خوشحال کننده است و باعث بالا بردن انرژی و علاقه اش به شما میشه.

بهترین تشویقی برای سگ ها و نکات مربوط به آن

بهترین تشویقی سگ برای بهترین دوست شما تشویقی ای هست که بر طبق سن، سایز، میزان فعالیت و نیازهای تغذیه ای اش انتخاب شده باشه و البته سگتون هم از خوردنش لذت ببره.

به خاطر داشته باشین وقتی تشویقی مناسب سگتون رو انتخاب بهتره با به اندازه استفاده کردن ازش ، هم تازگی اش رو برای سگ حفظ کنین و هم باعث ایجاد اختلال در رژیم غذایی سگتون نشید.

تشویقی سگ باید حداکثر ۱۰% غذای سگ در طول روز باشه. اگه سگ شما اضافه وزن داره، حتی بهتره کمتر از این مقدار هم بهش تشویقی بدین. برای سگ های چاق میتونین از تشویقی های کم کالری یا ریز استفاده کنین.

برای اینکه سگی خوبی را برای خودتون آموزش بدین باید از وسیله های و غذاهای مثل تشویقی سگ برای سگتون استفاده کنید به همین خاطر برای تربیت و آموزش سگتون از تشویقی سگ استفاده کنید.

در استفاده از تشویقی سگ هوشمندانه عمل کنید!

برای اینکه سگ خوب و شادابی داشته باشین باید حتما از مواردی مثل تشویقی سگ برای سگتون استفاده کنید تا یه سگ مهربون و سالم داشته باشین تشویقی سگ میتونه چیزی فراتر از یه اسنک خوشمزه باشه.

 

تشویقی ها تنوع زیادی دارن و دیدن این تنوع در پت شاپ ها میتونه باعث شوکه شدن آدم بشه!انواعی از تشویقی ها وجود دارن که علاوه بر خوشحال کردن بهترین دوست شما، به بالا بردن سطح سلامتی اش هم کمک میکنن. برای مثال:

  • تشویقی سگ برای کاهش پلاک دندانی و سلامت دندان ها
  • تشویقی سگ برای کمک به سلامتی مفاصل
  • تشویقی سگ برای مراقبت از پوست و مو
  • تشویقی سگ ویتامینه برای بالا بردن سطح ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری ها

این تشویقی ها فرمول منحصر به فردی دارن تا بتونن ویتامین و مواد ضروری بدن سگ رو هم بهش برسونن.

استخوان های جویدنی گزینه مناسبی برای سگ هایی هستن که حوصلشون زود سر میره و مستعد جرم دندانی هستن. مزیت دیگه این استخوان ها اینه که برای مدتی سگ رو سرگرم نگه میدارن.

 

چطور به بهترین نحو از تشویقی برای آموزش به سگ استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین کاربردهای تشویقی سگ اینه که برای سگ شما انگیزه ایجاد کنه تا کارهایی که شما ازش میخواید رو یاد بگیره یا انجام بده.

آموزش به سگ ها کار راحتی نیست به خصوص اگر سگ شما جزو نژادهای لجباز و کله شقی باشه که دوست ندارن بهشون دستور داده بشه! اینجاست که تشویقی سگ به کمک شما میاد.

برای آموزش به سگ، اول با تکرار یه کلمه و انجام دادن اون دستور بهش بفهمونین منظورتون چیه. برای مثال بهش بگید: بشین و بعد پشت کمرش رو فشار بدین تا بشینه و بعد بگید آفرین آفرین و یه تشویقی سگ دربیارین و بهش بدین. این کار رو بارها تکرار کنین تا متوجه بشه موقع شنیدن کلمه بشین، اگر بشینه یه تشویقی خوشمزه دریافت میکنه.

البته فراموش نکنین که برای خرید تشویقی سگ مخصوص آموزش دادن، باید نکاتی رو رعایت کنین:چون باید تعداد زیادی تشویقی به سگتون بدین تا یه دستور رو یاد بگیره، تشویقی های آموزشی باید دارای قطعات کوچکی باشن یا نرم باشن تا بتونین اون ها رو به قطعات کوچکتر تقسیم کنین. وگرنه سگ شما بعد از چندین بار انجام دستور، سیر میشه و دیگه علاقه ای به خوردن تشویقی نشون نمیده.

 

تشویقی های سگ بالغ مخصوص آموزش  بهتره کم کالری باشن تا استفاده مکرر از اون ها باعث ایجاد اضافه وزن  و مشکلات متعاقب اون در سگ شما نشن.تشویقی که برای آموزش سگ انتخاب میکنین باید خیلی لذیذ باشه وگرنه انگیزه کافی رو برای یادگیری در سگ شما ایجاد نمیکنه.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید: بهتره جلسات آموزش به سگ رو در بین وعده های غذایی اش و وقت هایی که حدس میزنین سگ شما کمی گرسنه باشه برگزار کنین. در این صورت سگ شما انگیزه بیشتری برای خوردن تشویقی خواهد داشت.

آیا باید تشویقی سگ رو با توجه به سن سگتون انتخاب کنین

امروزه تشویقی هایی که در پت شاپ ها پیدا میشن، اونقدر متنوع هستن که میتونین مواردی مثل سن و نژاد سگتون رو هم برای خرید تشویقی مناسب برای اون لحاظ کنین!تفاوت تشویقی های سگ مخصوص توله یا سگ های مسن یا سگ های بالغ معمولا در مواد سازنده اون هاست. تشویقی های سگ مخصوص توله ها معمولا پروتئین و انرژی بیشتری دارن تا به رشد و سلامتی اون ها کمک کنن.

تشویقی مخصوص سگ های مسن معمولا نرم تر هستن تا برای سگ هایی که دندان های حساسی دارن (یا حتی اون هایی که تعداد کمی دندان سالم دارن) خوشایند باشن و برای خوردنشون سگ رو دچار مشکل نکنن.

تشویقی های سگ مخصوص سگ های مسن معمولا حاوی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن اون ها هم هستن تا به سالم موندن بدن اون ها کمک کنن.تشویقی سگ های بالغ بسته به نیاز اون ها میتونن انواع مختلفی داشته باشن.

برای مثال اگر دندان های سگ شما مستعد گرفتن جرم و پلاک دندانی هست، میتونین از تشویقی هایی براش استفاده کنین که مخصوص بهداشت دهان و دندان هستن. این تشویقی ها با نام Dental یا Dental care در پت شاپ ها پیدا میشن و معمولا:

 

 

  1. بافتی سفت دارن تا سگ مجبور به جویدن بشه. این جویدن مانند مسواک زدن عمل میکنه و از تشکیل جرم هایی که در حال انباشته شدن هستن پیشگیری میکنه.
  2. حاوی موادی هستن که از سفت شدن جرم های در حال تشکیل و باقی موندن و چسبیدن اون ها به دندان جلوگیری میکنن.
  3. معمولا حاوی نعنا یا خوشبو کننده های طبیعی هستن تا بوی بد دهان سگ رو برای مدتی کم کنن.

استفاده از تشویقی های خانگی برای سگ ها

ممکنه سگ شما جزو سگ هایی باشه که به غذایی که شما میخورین بیشتر از تشویقی های مخصوص سگ علاقه نشون بده. برای مثال عاشق عاشق نون و پنیر، ماکارونی، برنج یا ماهی باشه و برای به دست آوردن یک تکه از اون ها حاضر باشه هر دستوری رو اجرا کنه!

یادتون باشه اگر قراره سگ شما تشویقی های خانگی مصرف کنه، غذاهایی که شما سر میز میخورین گزینه مناسبی براش نیستن. این غذاها حاوی موادی هستن که در طولانی مدت برای سگ مشکلاتی رو ایجاد میکنن و از طرف دیگه اون رو به مزه غذای ما آدم ها عادت میدن.

اگر قراره تشویقی سگ رو در منزل درست کنین بهتره از میوه ها، سبزیجات یا تکه های کوچک گوشت پخته کم چرب بدون ادویه، پیاز، نمک و روغن استفاده کنین تا برای سلامتی بدن سگ شما مفید باشه.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.